Wygląda dobrze
To pole jest wymagane

Aktualności

Książkowy niekalendarz

Miejska Biblioteka Publiczna w Chojnowie bierze udział w wyzwaniu Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0. – „Książkowy niekalendarz”.

Zapraszamy do skorzystania z ciekawych materiałów, skierowanych szczególnie do dzieci i młodzieży, zachęcających do czytania. Szczegóły w bibliotece.

2023-08-11 09:54

Warto przeczytać w sierpniu!

Polecane nowości z Działu dla Dorosłych: Jin Yong – „Narodziny bohatera”; Michal Hvorecky – „Tahiti. Utopia”; Monika B. Janowska – „Truposz za potwierdzeniem odbioru”; Tomasz Różycki – „Złodzieje żarówek”; Wioletta Sawicka – „Wilcze dzieci” oraz z Działu dla Dzieci i Młodzieży: Stuart Gibbs – „Śledztwo w kosmosie”; Michał Rusinek - „Szalik. O Wisławie Szymborskiej dla dzieci”; Barbara Sadurska – „Srebrny smok”; Coralie Saudro – „Trzy małe świnki: 22 możliwe historie i 5 zakończeń!”; Silvia Vecchini – „Słowa mogą wszystko”. Inne ostatnio zakupione nowości można zobaczyć korzystając z zakładki „Katalog on-line” na naszej stronie internetowej.

2023-08-07 12:48

Wakacyjne podróże małe i duże

Zakończyliśmy pierwszy etap wakacyjnych podróży małych i dużych, który trwał od 10 do 14 lipca.
Najpierw trzeba było się spakować, pomocny był „Bagażnik. Czyli rzecz o pakowaniu”. Potem wyruszyliśmy rowerem w podróż do Afryki z Kazimierzem Nowakiem - korespondentem i fotografem, który samotnie przemierzył kontynent afrykański z północy na południe i z powrotem.
Obejrzeliśmy przedstawienie teatralne „Podróże Pippi Langstrumpf” w wykonaniu aktorów z teatru Blaszany Bębenek i poznaliśmy wszędobylską dziewczynkę, która statkiem pirackim wybrała się w podróż dookoła świata.
Z książką „Kefir w Kairze” zwiedziliśmy także wiele stolic świata. Dzieci próbowały uczyć się pisać tuszem cyfry do dziesięciu i słowo Pekin po chińsku.
A na warsztatach australijskich poprowadzonych przez Roberta Maciąga -podróżnika i pisarza - poznały kulturę Aborygenów, faunę i florę Australii oraz historię odkrycia kontynentu przez Europejczyków. Pan Robert zaproponował również aborygeńską grę Birguu Matya, grę na instrumencie Didgeridoo oraz technikę kropkowania obrazów wykorzystywaną przez Aborygenów. Udało nam się nawet ciekawie wykropkować drewniane jaszczurki.
Ostatni dzień to spotkanie z Mikołajem Kopernikiem, z okazji 550 rocznicy urodzin naszego wielkiego astronoma. Dzieci wykonywały leporello - kreatywne książki w formie harmonijki. Małe, kolorowe książeczki dotyczyły oczywiście Mikołaja Kopernika i Układu Słonecznego.

Prace plastyczne, które powstały na wakacyjnych zajęciach można już podziwiać na wystawie w bibliotece.

2023-07-21 14:59

Ekwador – Ameryka Południowa w pigułce

Jeszcze do końca lipca można w naszej Galerii Młodych oglądać kolejną wystawę Wojciecha Drzewickiego, tym razem „Ekwador – Ameryka Południowa w pigułce”. Na wystawie przedstawiliśmy ponad 70 fotografii z tegorocznej wyprawy autora do Ekwadoru, państwa w północno-zachodniej Ameryce Południowej, położonego po obu stronach równika, którego nazwa, to po hiszpańsku właśnie „równik”.
Na wernisażu wystawy, 23 czerwca br., podróżnik opowiadał o tym, co udało mu się zobaczyć podczas tej eskapady. Całkiem sporo, bo rozpoczął od stolicy kraju Quito, położnej na stokach czynnego wulkanu Pichincha. Poprzez kolejne etapy, w tym Narodowy Park Cotopaxi, Cuenca, Guayaguil, dotarł do Oceanu Spokojnego. A potem był jeszcze m.in. Park Narodowy Yasuni i Cuyabeno oraz niesamowity wypad z kilkuosobową, międzynarodową ekipą do amazońskiej dżungli. Różnorodność krajobrazowa, od Andów i wulkanów, plaż po las tropikalny. Fascynująca flora i fauna, często bardzo niebezpieczna, bo np. jadowite pająki, kajmany, anakondy i piranie. Miasta i ich mieszkańcy, religia i kultura. Perypetie związane z podróżą, niespodziewane spotkania. O tym wszystkim, jak zwykle, świetnie opowiadał, prezentował zdjęcia i filmiki.

Być może jeszcze w tym roku spotkamy się z Wojciechem Drzewickim i posłuchamy jego relacji z innej wyprawy na krańce świata...

Dr Wojciech Drzewicki - podróżnik pochodzący z Chojnowa. Zawodowo związany z Uniwersytetem Wrocławskim, obecnie Zastępca Dyrektora ds. ogólnych w Instytucie Nauk Geologicznych.

2023-07-21 13:54

Teatrzyk kamishibai - „Groszki”

Tym razem na zajęciach czytelniczych w chojnowskim żłobku, które odbyły się 19 czerwca, zaprezentowaliśmy się z teatrem kamishibai, czyli teatrem obrazkowym lub inaczej teatrem ilustracji. Przy pomocy naszej „magicznej skrzynki” przedstawiliśmy książkę ”Groszki” Francoise Malnuit – prostą, urzekającą opowiastkę o cyklu reprodukcyjnym roślin. W trakcie czytania dzieci naśladowały razem z czytającym to co się dzieje na obrazku (uśmiechamy się, tańczymy, szumimy z wiatrem, podskakujemy, śpimy). Po przedstawieniu wyklejaliśmy kompozycje z małym zielonym groszkiem, motylkiem i ptaszkiem. Na zakończenie spotkania pożegnaliśmy się piosenką „Wakacje” z płyty Jolanty Kucharczyk „Piosenki dla dzieci na różne okazje”.
Pożegnaliśmy się z dziećmi z grupy Tygryski, bo od września to już przedszkolaki, ale mamy nadzieję, że odwiedzą nas w bibliotece.