Wygląda dobrze

Aktualności

Biblioteka czynna od 14 grudnia

Szanowni Czytelnicy!
Zakończyliśmy inwentaryzację zbiorów. Biblioteka jest czynna od 14 grudnia 2023 r. - zapraszamy.
Termin zwrotu zbiorów, które powinny być zwrócone w okresie zamknięcia biblioteki z powodu inwentaryzacji, jest przedłużony do 31 grudnia 2023 r.
Za okres zamknięcia biblioteki nie będzie pobierana opłata za niezwrócenie zbiorów w terminie.

2023-12-12 23:21

Projekt „Młodzieżowe inicjatywy dla dobrego klimatu”

Wiosną Miejska Biblioteka Publiczna z Chojnowską Inicjatywą Młodzieżową „Eko- Radą” skupiającą osoby z Młodzieżowej Rady Miasta Chojnowa oraz z wybranymi uczniami chojnowskich szkół podstawowych przystąpiła do projektu „Młodzieżowe inicjatywy dla dobrego klimatu”, finansowanego przez Islandię, Liechtenstein i Norwegię z Funduszy EOG i Funduszy Norweskich w ramach programu Aktywni Obywatele – Fundusz Regionalny. Koordynatorem projektu była Fundacja Ekologiczna „Zielona Akcja” z Legnicy. W projekcie zaplanowano kilka przedsięwzięć realizowanych przez uczestników z dolnośląskich miejscowości, m.in. z Chojnowa.
W ramach chojnowskiego działania mieliśmy do wykonania kilka zadań, lecz głównym celem było założenie rabaty miododajnej w ogrodzie należącym do biblioteki.

2023-12-12 16:01

„Czy to jutro, czy to dziś, wszystkim jest potrzebny miś”

27 listopada odwiedziliśmy naszych najmłodszych czytelników z Miejskiego Żłobka „Słoneczko” w Chojnowie. Dzieci wysłuchały wesołych wierszyków o misiu napisanych przez Urszulę Kozłowską. Okazją do spotkania było przypadające 25 listopada święto - Międzynarodowy Dzień Pluszowego Misia. Grupa Tygryski, po odśpiewaniu Misiowi znanej piosenki „100 lat”, wykleiła portret misia. Nauczyliśmy się też dwóch wyliczanek Kubusia Puchatka - „Policzymy co się ma...” oraz „Jedna łapka, druga łapka...”

2023-12-11 09:58

Rowerowe wakacje Pawła Wróbla

Nasz zaprzyjaźniony podróżnik Paweł Wróbel 24 listopada, na spotkaniu „Wakacje na dwóch kółkach 2023”, opowiadał o swojej kolejnej eskapadzie rowerowej. Spotkanie rozpoczęły gratulacje dla Emilii Grześkowiak - redaktor naczelnej "Gazety Chojnowskiej", która została wyróżnioniona tytułem "Amicus Librorum" przyznawanym osobom, instytucjom i organizacjom szczególnie zasłużonym dla bibliotek publicznych Legnicy i powiatu legnickiego.
Paweł Wróbel w ubiegłym roku obiecał nam, że zwiedzi południowo – wschodnią część Polski i dotrzymał słowa. Wyprawę rozpoczął od Lublina, zwiedził wiele miejsc, w tym Zamość, Łańcut, Baranów Sandomierski, Krosno, a następnie odbił na Ujazd, zwiedził Łódź, Piotrków Trybunalski i zakończył jazdę we Wrocławiu.
Jego podróż trwała 16 dni, przejechał około 1600 km. Dzięki przedstawianym slajdom mogliśmy zobaczyć m.in. ruiny zamku w Krupem, Piramidę Ariańską zwaną także Grobiskiem, Zamek w Baranowie Sandomierskim, gdzie były kręcone sceny do znanego serialu „Czarne chmury”. Podziwialiśmy Skansen Archeologiczny Podkarpacka Troja położony w Trzcinicy, zobaczyliśmy miejsce, w którym zapłonęła pierwsza na świecie uliczna lampa naftowa. W Krośnie przyglądaliśmy się kunsztowi pracowników ze sławnej Krośnieńskiej Huty Szkła i zachwycaliśmy się przepięknymi szklanymi wyrobami.
Podczas dwugodzinnego pokazu pan Paweł zaprezentował nam nie tylko wspaniałe zabytki, ale i piękno polskiej przyrody. Byliśmy pod dużym wrażeniem jego podróży oraz przekazywanych informacji o każdym odwiedzanym miejscu.
Nasz cyklista stwierdził, że już niewiele miejsc na mapie Polski pozostało mu do zobaczenia – w przyszłym roku wybiera się na Mazury.

2023-12-06 23:02

Mikołajkowy prezent od IBUKA Libry

Jesienno-zimowa aura, długie wieczory to idealny czas, aby rozkoszować się smakiem ulubionego napoju i ciekawą e-lekturą.

Platforma IBUK Libra przygotowała dla czytelników Prezent na Mikołajki - dodatkowy pakiet książek z Literatury pięknej (beletrystyka, kryminał, sensacja, thriller). Dodatkowe tytułów są dostępne do 24 grudnia br.