Wygląda dobrze
To pole jest wymagane

Aktualności

Nie powiedziałem jeszcze ostatniego słowa ... : „Rejestr chwil” Piotra Misikiewicza

W naszych zbiorach posiadamy niedawno wydany debiutancki tomik poetycki "Rejestr chwil" Piotra Misikiewicza - chojnowianina, członka Gildii Artystów Chojnowa, współzałożyciela zespołów muzycznych: „Jubel”, „Sygnał czasu”, „Reputacja”, fana i popularyzatora legendarnego zespołu „Republika”. W tomiku, oprócz wierszy i tekstów piosenek, autor zamieścił zdjęcia chojnowskich zespołów, z którymi występował. Oprawę graficzną wydawnictwa stanowią m.in. prace lokalnych twórców: Moniki Chmielewskiej, Juliana Pamuły, Jadwigi Stopy, Kamili Wiśniewskiej i Mirosława Zatorskiego. „Rejestr chwil” udostępniamy w wypożyczalni i w czytelni – zapraszamy. „Nie powiedziałem jeszcze ostatniego słowa,/ W życiu płynie szczera chęć/ Moja głowa do pomysłów skora/ Choć stanu spoczynku słychać już szmer”

2016-07-22 16:11

Co warto wiedzieć o krajach, czyli od wieży Eiffla do krakowskiego obwarzanka

Zakończył się pierwszy tydzień zajęć „Wakacje z Biblioteką”.W ciągu kilku dni - od 11 do 15 lipca - zwiedziliśmy Francję, Czechy, Włochy, Grecję, a na koniec polecieliśmy samolotem aż do Japonii. Z czym kojarzy się nam każdy z tych krajów? Tego dowiedzieliśmy się m.in. z książki Grzegorza Strzebońskiego”Co warto wiedzieć o krajach, czyli Francja elegancja”. Na zajęciach czytaliśmy także baśnie, uczyliśmy się tańczyć kankana, czeską polkę, zorbę oraz bawiliśmy się w gry i zabawy charakterystyczne dla danego państwa, np.”Śladem ślepców”(Czechy), „Zbieranie kartofli”(Włochy), „Piłka na wędce”(Francja), „Łyżeczka dziadunia”( Grecja). Z wielką radością dzieci brały udział w zajęciach plastycznych, na których powstały małe, ale wyjątkowe dzieła: paryskie modne ubiory z gazet, pizza z makaronu, greckie amfory i maski teatralne, a także piękne pudełeczka z origami i japońskie bardzo trudne litery. W dniu czeskim, 12 lipca, gościliśmy legnickiego przewodnika PTTK - Edwarda Wiśniewskiego, który opowiedział o historii naszych sąsiadów, a także przekazał dzieciom wiele ciekawostek dotyczących codziennego życia Czechów. Ale to nie koniec naszych podróży po świecie. W sierpniu będziemy zwiedzać jeszcze Egipt, Chiny, Kenię... i Polskę. A w Dniu Polskim, 4 sierpnia, zapraszamy wszystkich chętnych na przedstawienie Teatru Duet z Krakowa pt.„Baltazar Bombka”.

2016-07-22 13:39

VIII Ogólnopolski Konkurs Poetycki im. Janusza Różewicza

Zapraszamy do uczestnictwa w VIII Ogólnopolskim Konkursie Poetyckim im. Janusza Różewicza. Konkurs odbywa się w ramach Różewicz Open Festiwal Radomsko 2016 i skierowany jest do autorów przed debiutem poetyckim. Nagrodę stanowi druk debiutanckiego tomu wierszy. Wiersze należy przesłać do 1 sierpnia 2016 r. (decyduje data stempla pocztowego). Organizatorem Konkursu jest Miejski Dom Kultury w Radomsku, a partnerem Miasto Radomsko. Regulamin konkursu znajduje się pod adresem: http://www.rozewiczopen.pl/aktualnoci/564-viii-okp-im-j-roewicza-ogoszenie-konkursu

2016-07-21 16:48

Widziałem, poznałem, pamiętam

Zapraszamy do Galerii Młodych na wystawę prac plastycznych z międzypokoleniowego konkursu ”Widziałem, poznałem, pamiętam”. Organizatorem konkursu, który przeprowadzony został w maju br., było Stowarzyszenie Rodzin Katolickich Diecezji Legnickiej. Konkurs miał na celu upowszechnianie historii Polski i regionu oraz osób zasłużonych dla kraju, od początków państwowości i chrztu Polski w 966 r. do czasów obecnych, rozbudzanie wrażliwości artystycznej i miłości ojczyzny. Wystawa ”Widziałem, poznałem, pamiętam” potrwa do końca lipca.

2016-07-18 13:16

Patataj, patataj, pojedziemy w cudny kraj!

29 czerwca odjechał wakacyjny pociąg ze stacji Miejska Biblioteka Publiczna w Chojnowie - z dziećmi, które brały udział w comiesięcznych zajęciach w Bibliotecznej Akademii Malucha. Wakacje to magiczny czas. Żeby dzieciom lepiej to wytłumaczyć wyruszyliśmy naszym niezwykłym pociągiem nad morze, w góry, odwiedziliśmy warszawską syrenkę i wawelskiego smoka. Po drodze dzieci dowiedziały się, jak należy zachować się na górskim szlaku i co zabrać do plecaka oraz jak bezpiecznie spędzać czas nad morzem. Góry i morze zagościły w przepięknych i kolorowych pracach plastycznych, które wspólnie wykonały dzieci wraz z rodzicami. Gdy dojechaliśmy pociągiem do ostatniej stacji, nasi najmłodsi czytelnicy otrzymali pamiątkowe dyplomy i książeczki. Zapraszamy was drogie dzieci oraz rodziców na nasze kolejne spotkania, ale już po wakacjach.