Wygląda dobrze

Aktualności

LEGIMI - nowe zasady w 2024 roku

Szanowni Czytelnicy!

Kody dostępu do Legimi wydane w tym roku zostaną zablokowane 31 grudnia 2023 r. Wznowienie dostępu do Legimi zaplanowane jest 3 stycznia 2024 r. Po tym terminie będą wydawane nowe kody bezpłatnego dostępu do Legimi.

Informujemy, że w 2024 roku będą obowiązywać nowe zasady wydawania kodów dostępu do Legimi.

Zasady wydawania kodów dostępu do Legimi:
1. Kody będą wydawane czytelnikom aktywnym, aktualnie wypożyczającym książki z naszych zbiorów.
2. Kod można otrzymać zgłaszając się osobiście do biblioteki, nie będzie można otrzymać kodu mailowo.
3. Nie ma możliwości „zarezerwowania kodu”, np. telefonicznie.
4. Czytelnik może otrzymać tylko jeden kod.
4. Liczba wydawanych kodów jest ograniczona.
5. Usługa Legimi będzie dostępna do wyczerpania limitu stron zakupionych przez bibliotekę.

2023-12-22 10:08

Biblioteka czynna od 14 grudnia

Szanowni Czytelnicy!
Zakończyliśmy inwentaryzację zbiorów. Biblioteka jest czynna od 14 grudnia 2023 r. - zapraszamy.
Termin zwrotu zbiorów, które powinny być zwrócone w okresie zamknięcia biblioteki z powodu inwentaryzacji, jest przedłużony do 31 grudnia 2023 r.
Za okres zamknięcia biblioteki nie będzie pobierana opłata za niezwrócenie zbiorów w terminie.

2023-12-12 23:21

Projekt „Młodzieżowe inicjatywy dla dobrego klimatu”

Wiosną Miejska Biblioteka Publiczna z Chojnowską Inicjatywą Młodzieżową „Eko- Radą” skupiającą osoby z Młodzieżowej Rady Miasta Chojnowa oraz z wybranymi uczniami chojnowskich szkół podstawowych przystąpiła do projektu „Młodzieżowe inicjatywy dla dobrego klimatu”, finansowanego przez Islandię, Liechtenstein i Norwegię z Funduszy EOG i Funduszy Norweskich w ramach programu Aktywni Obywatele – Fundusz Regionalny. Koordynatorem projektu była Fundacja Ekologiczna „Zielona Akcja” z Legnicy. W projekcie zaplanowano kilka przedsięwzięć realizowanych przez uczestników z dolnośląskich miejscowości, m.in. z Chojnowa.
W ramach chojnowskiego działania mieliśmy do wykonania kilka zadań, lecz głównym celem było założenie rabaty miododajnej w ogrodzie należącym do biblioteki.

2023-12-12 16:01

„Czy to jutro, czy to dziś, wszystkim jest potrzebny miś”

27 listopada odwiedziliśmy naszych najmłodszych czytelników z Miejskiego Żłobka „Słoneczko” w Chojnowie. Dzieci wysłuchały wesołych wierszyków o misiu napisanych przez Urszulę Kozłowską. Okazją do spotkania było przypadające 25 listopada święto - Międzynarodowy Dzień Pluszowego Misia. Grupa Tygryski, po odśpiewaniu Misiowi znanej piosenki „100 lat”, wykleiła portret misia. Nauczyliśmy się też dwóch wyliczanek Kubusia Puchatka - „Policzymy co się ma...” oraz „Jedna łapka, druga łapka...”

2023-12-11 09:58

Rowerowe wakacje Pawła Wróbla

Nasz zaprzyjaźniony podróżnik Paweł Wróbel 24 listopada, na spotkaniu „Wakacje na dwóch kółkach 2023”, opowiadał o swojej kolejnej eskapadzie rowerowej. Spotkanie rozpoczęły gratulacje dla Emilii Grześkowiak - redaktor naczelnej "Gazety Chojnowskiej", która została wyróżnioniona tytułem "Amicus Librorum" przyznawanym osobom, instytucjom i organizacjom szczególnie zasłużonym dla bibliotek publicznych Legnicy i powiatu legnickiego.
Paweł Wróbel w ubiegłym roku obiecał nam, że zwiedzi południowo – wschodnią część Polski i dotrzymał słowa. Wyprawę rozpoczął od Lublina, zwiedził wiele miejsc, w tym Zamość, Łańcut, Baranów Sandomierski, Krosno, a następnie odbił na Ujazd, zwiedził Łódź, Piotrków Trybunalski i zakończył jazdę we Wrocławiu.
Jego podróż trwała 16 dni, przejechał około 1600 km. Dzięki przedstawianym slajdom mogliśmy zobaczyć m.in. ruiny zamku w Krupem, Piramidę Ariańską zwaną także Grobiskiem, Zamek w Baranowie Sandomierskim, gdzie były kręcone sceny do znanego serialu „Czarne chmury”. Podziwialiśmy Skansen Archeologiczny Podkarpacka Troja położony w Trzcinicy, zobaczyliśmy miejsce, w którym zapłonęła pierwsza na świecie uliczna lampa naftowa. W Krośnie przyglądaliśmy się kunsztowi pracowników ze sławnej Krośnieńskiej Huty Szkła i zachwycaliśmy się przepięknymi szklanymi wyrobami.
Podczas dwugodzinnego pokazu pan Paweł zaprezentował nam nie tylko wspaniałe zabytki, ale i piękno polskiej przyrody. Byliśmy pod dużym wrażeniem jego podróży oraz przekazywanych informacji o każdym odwiedzanym miejscu.
Nasz cyklista stwierdził, że już niewiele miejsc na mapie Polski pozostało mu do zobaczenia – w przyszłym roku wybiera się na Mazury.